Friday, August 22, 2008

KKFM-Bukan Sekadar Muzik!!


Radio Kampus Universiti Malaysia Sabah (UMS) KKFM yang bersiaran melalui frekuensi 91.1 Megahertz dengan tagline ‘Bukan Sekadar Muzik’ dilancarkan secara rasminya pada julai 2010.

Radio ini dikendalikan oleh kakitangan yang berpengalaman serta gabungan para pelajar UMS yang mengikuti program Komunikasi di Sekolah Sains Sosial dan para pelajar dari Sekolah Pengajian Seni.

“Siaran radio ini boleh diikuti di kawasan Telipok, Sepanggar, Menggatal, Inanam, Kota Kinabalu, Penampang, Kinarut dan Beringgis Papar pada setiap hari bermula pukul 6 pagi sehingga 8 malam.

“Buat masa ini siarannya meliputi dua bahasa iaitu Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris yang masing-masing ke udara mengikut jadual rancangan yang telah ditetapkan.
Antara objektif Radio Kampus KKFM ialah untuk menyebarkan maklumat dan perkembangan semasa UMS kepada warga kampus dan masyarakat di sekitar bandaraya, memberi pendedahan dan pengalaman mengenai dunia penyiaran kepada warga UMS khususnya kepada golongan mahasiswa dan mahasiswi.

0 comments:


Post a Comment

blogdetik1

۞ Ums Guess Rating Zone !!

Jum Chat with Fibox Chat®
Komuniti Universiti malaysia sabah Grab this Make your own

☺ Laman Forum facebook۞ Community™ library

Just Click To Show The Content » ۞ Welcome To community™ library ۞ Senarai Universiti Di malaysia ۞ Sumber Berita Masa Kini ۞ Download Free E-Book ۞
Sila Copy And Paste code di bawah masukan di blog anda, Untuk penyesuaian saiz di blog anda,sila ubah Angka(cursor:hand;width: 200px; height: 60px)
Banner Exchange:


۞ Add Your Blog Info Here >>>

Click Open To Add Blog Address:
Your Name
Email Address
Blog Adress
Message
.

۞ UMS HIGHLIGHT BLOG ۞

☺ Facebook Group۞ Network

 

Followers

Recent Comments

TOP COMMENTATORS

Your Connection

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net