Monday, July 21, 2008

Salah guna pinjaman PTPTN?

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN),Biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Biasiswa kerajaan Negeri..dll...Betulkah disalahgunakan??

“Fungsi asal wang (PTPTN) itu memang untuk digunakan pembiayaan pengajian.
Tidak dinafikan, ada segelintir pelajar yang menyalahgunakan wang itu untuk membeli telefon bimbit baru dan ada juga yang menyertai aktiviti jualan langsung (MLM) di samping menonton wayang
“Jika pandai menguruskannya, pelajar tidak akan berdepan masalah. Tapi, jika tidak merancang perbelanjaan, sudah pasti mereka akan berdepan masalah apabila tidak cukup duit terutamanya hujung semester.

2 comments:

HAFIZUL BIN HAZIQ on January 2, 2020 at 5:09 PM said...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

teddy lisa on January 10, 2020 at 5:40 PM said...

Nama:Teddy Liza
status perkawinan: janda
jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
tempat tinggal saya:. Palangkaraya
email ku:::teddyliza2020@gmail.com
kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516


Post a Comment

blogdetik1

۞ Ums Guess Rating Zone !!

Jum Chat with Fibox Chat®
Komuniti Universiti malaysia sabah Grab this Make your own

☺ Laman Forum facebook۞ Community™ library

Just Click To Show The Content » ۞ Welcome To community™ library ۞ Senarai Universiti Di malaysia ۞ Sumber Berita Masa Kini ۞ Download Free E-Book ۞
Sila Copy And Paste code di bawah masukan di blog anda, Untuk penyesuaian saiz di blog anda,sila ubah Angka(cursor:hand;width: 200px; height: 60px)
Banner Exchange:


۞ Add Your Blog Info Here >>>

Click Open To Add Blog Address:
Your Name
Email Address
Blog Adress
Message
.

۞ UMS HIGHLIGHT BLOG ۞

☺ Facebook Group۞ Network

 

Followers

Recent Comments

TOP COMMENTATORS

Your Connection

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net